Nieuws in de optiekbranche

Ruzie bij EssilorLuxottica

gisteren om 23:01

Onlangs schreef ik over de jaarcijfers van EssilorLuxottica en de commentaren daarop van Leonardo Del Vecchio van Luxottica en Hubert Sagnières van Essilor waarin ik enige animositeit meende te bespeuren. Dat bleek niet onterecht. Afgelopen week maakten de twee topmannen openlijk ruzie in de media. Del Vecchio beschuldigde Sagnières in een interview in de Franse […]

Een nieuwe standaard in enkelvoudige glazen

21 mrt om 23:01

Het verhaal zit goed en logisch in elkaar en is gemakkelijk aan een klant uit te leggen. We leven in een digitaal tijdperk waarin ons kijkgedrag aanzienlijk verschilt van dat van eerdere generaties. Vrijwel iedereen besteedt inmiddels een aantal uren per dag aan het turen op relatief kleine schermpjes. Dat vergt meer van de ogen […]

Directeur van Ercon maakt graag het verschil

21 mrt om 08:08

Ercon Contactlenzen & Consultancy maakt graag het verschil en dat geldt ook voor haar directeur Erik Smidt. Hij attendeerde ons erop dat hij zingt in LINK! Nog niet zo lang geleden zelfs op TV tijdens de Eilandpraat van Expeditie Robinson. In april treedt LINK! op bij het EFCLIN in Brussel. Check it out!

Hoe zit het met jouw mentale conditie?

20 mrt om 23:01

Bij goed voor jezelf zorgen denken we vaak aan meer bewegen en gezond eten, maar je zit pas écht lekker in je vel als je mentaal sterk bent. Een goede gezondheid begint niet in de sportschool, maar in je hoofd. Want wat heb je aan een fit lichaam als het spookt in je geest? Voor […]

Gedurfd anders met Silhouette

20 mrt om 12:53

Dynamics Colorwave van Silhouette Accent Rings collectie, maakt het onmogelijke waar: randloze brillen met kleurrijke lijnen.  Kleuren en hun symboliek hebben altijd al een belangrijke rol gespeeld in het leven. Denk maar aan de witte bruidsjurk, rood als eeuwig symbool voor de liefde, middernachtblauw met zijn koninklijke allure of zwart met zijn klassieke, tijdloze karakter. […]

Spectacular Eyewear officieel distributeur van bekend Engels brillenmerk

20 mrt om 10:52

Vanaf heden kunnen wij u informeren dat Spectacular Eyewear officieel distributeur is voor Hackett Bespoke in Nederland en België! Zij voeren dus voor België Braun-Classics, Tonysame en Hackett Bespoke. Hackett Bespoke staat voor de Sophisticated English Gents collection. Acetaat, titanium en buffelhoorn spelen een hoofdrol in de gebruikte materialen van deze collectie. Ook is er een collectie zonnebrillen van Hackett Bespoke, vaak uitgevoerd […]

InZicht2019: stevig programma met actuele informatie

20 mrt om 10:24

InZicht2019 was een succes! Het eerste gezamenlijk georganiseerde congres van CooperVision en Procornea was stijf uitverkocht. In de grote zaal van Theater en Congres Orpheus in Apeldoorn werden de aanwezigen -contactlensspecialisten, optometristen en orthoptisten- getrakteerd op een stevig programma. Centraal daarin stond het momenteel veelbesproken myopiemanagement. Nationale en internationale topsprekers zorgden voor een aantrekkelijke afwisseling […]

Wat kunnen we leren van de fietsenwinkels (deel 2)

19 mrt om 23:01

Veel reacties op mijn blog over de fietsenwinkels en by far het meest bekeken onderwerp in onze nieuwsbrief van gisteren. Dus direct nog maar even een tweede deel met een concrete vertaling naar de optiekbranche. Want hoe leuk zou het zijn als er in elke stad een (zelfstandige) opticien zou zijn die zich specialiseerde in […]

DAYNAMIC: dynamisch zicht, de hele dag

19 mrt om 15:10

Het lastig kunnen lezen van prijzen in de supermarkt, de navigatie niet in één oogopslag kunnen volgen of snel vermoeid zijn bij het lezen van een boek of kijken naar een film. HOYA’s nieuwste multifocale glas DAYNAMIC speelt in op al deze ongemakken door het combineren van twee technieken. Technologie voor een breder gezichtsveld Door […]

Nieuwe premium leesbrillen

19 mrt om 14:54

In een strakke display presenteert het Zwitserse INVU een collectie duurzame lichtgewicht leesbrillen. De lenzen reduceren schadelijk blauw licht van computers en LED beeldschermen. De superdunne leesbrillen zijn zeer flexibel en staan garant voor een hoog draagcomfort. De aantrekkelijke verpakking springt in het oog en zorgt voor een snelle conversie op de counter. Meer informatie […]

Marchon verwelkomt een nieuwe collega

19 mrt om 14:08

Xanne is vorige maand gestart als Marketing Manager bij Marchon Benelux. Na haar jeugd in Zuid Spanje heeft ze Strategic Marketing gestudeerd in Maastricht en Boedapest met een stageplek bij Nivea/Beiersdorf. Ze is haar carrière gestart in de beauty industrie bij Coty en L’Oréal, daarna volgde een overstap naar Essity. Xanne heeft een passie voor […]

Wat kunnen we leren van de fietsenwinkels?

18 mrt om 23:01

Bij mij in de stad hebben we een heleboel fietsenwinkels. Niet zo gek want er zijn in Nederland, geloof ik, meer fietsen dan mensen dus het zal bij u in de buurt wel niet anders zijn. Wat leuk is aan die fietsenwinkels is dat ze allemaal hun eigen profiel en concept gevonden lijken te hebben. […]

InZicht 2019: primeur voor CooperVision en Procornea

18 mrt om 14:39

Vandaag vindt in Apeldoorn het allereerste gezamenlijke congres van CooperVision en Procornea plaats. In een ‘uitverkocht’ congrescentrum Orpheus luisteren contactlensspecialisten tijdens InZicht2019 naar een keur aan (inter)nationale spelers. Het centrale thema: myopiemanagement en de MiSight 1day lenzen. Morgen leest u meer over InZicht2019 op onze website! Meer informatie https://inzicht2019.nl/

Cijfers EssilorLuxottica 2018

17 mrt om 23:01

Afgelopen week heeft EssilorLuxottica voor het eerst gezamenlijke cijfers gepubliceerd. In vergelijking met 2017 daalde de omzet in 2018 met 1,2%. Dat was vooral te wijten aan de wisselkoersen. Bij gelijk gebleven wisselkoersen zou de omzet van het nieuwe concern met 3,2% gestegen zijn. Die stijging kwam voor het overgrote deel voor rekening van Essilor […]

Weer meer mooie merken op NanaWoody&John

14 mrt om 23:01

Steeds meer mooie merken kiezen voor een samenwerking met NanaWoody&John dat inmiddels al veel meer is dan alleen een online communicatieplatform. Onlangs schreven we nog over de eerste publicaties in andere media en de samenwerking met influencers die honderdduizenden en soms miljoenen volgers hebben. Deze week kwam de tweede gedrukte NanaWoody&John TRIBUTE uit. Na de […]

Nieuw hip, Spaans merk geïntroduceerd in Nederland

14 mrt om 14:20

No Idols is in 2016 opgericht door een team van jonge mensen uit verschillende landen, met diverse achtergronden en met ervaring in design, marketing, fotografie, productie en optiek.  No Idols is in Spanje al een groot succes en heeft zijn plekje al bij veel opticiens gevonden. Dit hippe, zeer betaalbare, merk maakt een snelle groei […]

Maak kennis met de HydraGlyde® familie

14 mrt om 14:09

Contactlensdragers leiden een actief, druk leven. Maken lange dagen waarop zij langdurig geconcentreerd naar digitale schermen kijken en stellen hoge eisen aan comfort en visus. In de dynamische wereld van vandaag moet het dragen en onderhouden van contactlenzen gelijke tred houden met de levensstijl van de drager. Het ideale product zou een paar specifieke eigenschappen […]

Un jour á Paris

13 mrt om 23:01

Parijs behoeft natuurlijk geen introductie. Het is de stad van de mode en de filosofen, de stad van revoluties en romantiek. En het is de stad van Lafont dat hier al sinds 1923 gevestigd is. Het Franse merk heeft er vijf eigen winkels en een designstudio en laat zich graag inspireren door die typisch Parijse […]

Carrera en Dior schitteren op de Paris Fashion Week

12 mrt om 23:01

De internationale modeweken in New York, Londen, Milaan en Parijs zijn weer voorbij. Niet alleen op de catwalks maar juist ook op straat, wordt er volop geshowd. Niet in de laatste plaats door de zogenaamde influencers met veel volgers op sociale media die zelf veel foto’s plaatsen maar zich ook graag laten fotograferen voor allerlei […]

Waar kopen deze jongeren hun zonnebril?

11 mrt om 23:01

Afgelopen week schreven we over het gebrek aan profilering bij optiekzaken. Wat is de doelgroep en wie willen we bereiken? Wie de merkenlijstjes bekijkt, kan niet anders dan constateren dat de meeste opticiens voor iedereen iets in huis willen hebben maar voor niemand de ultieme specialist zijn. We hebben geen brillenzaken voor mannen of voor […]