Nieuws in de optiekbranche

De waarheid over de aanbieders van goedkope brillen

gisteren om 23:01

We hebben het al eerder geschreven. In iedere branche heb je grote prijsverschillen dus ook in onze branche. Maar in geen enkele andere branche beweren de goedkope aanbieders hetzelfde te verkopen als de topmerken of de topwinkels. Dat gebeurt wel in de optiek en het wordt tijd dat het op houdt want het is klinkklare […]

Zien we jullie op de beurs?

eergisteren om 23:24

De komende weken staan in het teken van de (inter)nationale beurzen. We beginnen komend weekend op de OPTI in München waar alle bekende merken tegenwoordig acte de presence geven en dat een steeds internationaler karakter krijgt. Direct daarna volgen Centrop Sales, Hall of Frames en Bold. Op de Centrop Sales kunt u zich in een […]

De belangrijkste consumententrends op een rij

17 jan om 23:01

Het begin van een nieuw jaar is bij uitstek het moment om de consumententrends weer eens op een rijtje te zetten. Het toonaangevende marketing research bureau Euromonitor International noemt er tien die de komende tijd het consumentengedrag bepalen of in ieder geval beïnvloeden. Het vervagen van de leeftijdsverschillen Back to basics als statussymbool Bewust consumeren […]

Goed nieuws voor Silhouette fans

16 jan om 23:01

Met Silhouette Vision Sensation onderscheidt de Oostenrijkse brillenmaker zich door zowel montuur als glas in één fraaie package te leveren. Allemaal uit de eigen fabriek in het Oostenrijkse Linz. Voor de zonnebrillen voegt het daar Silhouette Light Management aan toe. Volgens Silhouette de garantie voor een perfecte kijkervaring en een optimaal perifeer gezichtsveld. Goed nieuws […]

Starters in de BOXES op de OPTI

15 jan om 23:01

Het succes van met name Etnia Barcelona heeft de Spaanse brillenindustrie een flinke boost gegeven. Dat zie je terug in de BOXES op de OPTI in München waar start-ups de gelegenheid krijgen hun collecties te tonen. De meeste nieuwkomers komen uit Duitsland maar Spanje is met No Idols, Metalcraft en NINA MÜR een goede tweede. […]

Vista Bonita: Leesbril als beautyconcept

15 jan om 14:46

Voor veel vrouwen is een leesbril een onprettige aankoop. Een bewijs van ouderdom. Vista Bonita gaat daar verandering in brengen. Het nieuwe merk biedt u een totaalconcept dat u kant-en-klaar aan uw gewaardeerde damesklanten kunt laten zien. Per seizoen wordt er gewerkt met een thema met ook een charity tintje. Het concept voor het voorjaar […]

De vintage modellen van Morel Koali

15 jan om 14:14

Voor de dames heeft Morel Koali elegante en verfijnde modellen met een rijk kleurenpalet.  De nieuwe monturen zijn geïnspireerd op de vlindermodellen van de jaren 60. De panto of rechthoekige metalen modellen hebben een mooie nylon boog. De monturen zijn te verkrijgen in de maten M t/m L. De kleuren volgens de dames modetrends zijn […]

Meer energie met Rodenstock Mono Plus

15 jan om 13:43

Rodenstock is gestart met een nieuwe campagne, gericht op jongvolwassenen. Met de kleurrijke Mono Plus-campagne wil Rodenstock enkelvoudige brildragers bewust maken van het feit dat je kunt kiezen voor een brillenglas dat past bij je eigen levensstijl. Perfect Vision Campus tour De campagne is niet zomaar tot stand gekomen. Blinkende caravans, state-of-the-art oogmeetapparatuur, ruim 200 […]

Ultrafijne, nieuwe lentecollectie van Götti

15 jan om 13:13

GÖTTI: I SEE BOLD Minder montuur met meer karakter. ‘Perspective BOLD’ is gebaseerd op de innovatieve toepassing van 3D-printen in combinatie met de lichtheid van de randloze collectie. Het is een ultrafijne lijn die de contouren van de bril volgt, waardoor een verfijnd samenspel van finesse en aanwezigheid ontstaat. De samensmelting van twee werelden – […]

Safilo verlengt vanaf januari 2019 hun garantiedekking

15 jan om 13:02

Safilo wil je erop wijzen dat zij vanaf januari 2019 hebben besloten om de garantiedekking voor haar producten van 2 tot 4 jaar te verlengen. Dit is om het vertrouwen op de kwaliteit van hun producten uit te lichten en vooral om een betere service aan alle klanten te garanderen. Bovendien informeert Safilo je als bijkomend […]

Eschenbach introduceert Liquid Metal

15 jan om 11:10

Een première in de optiekwereld: Eschenbach presenteert Liquid Metal, een hightech noviteit in de fabricage van hoogwaardige monturen. Hiermee biedt u de klant een montuur met een uniek verhaal. Indrukwekkende 3D-printmogelijkheden zorgen voor vernieuwende designs die nog duurzamer en flexibeler zijn dan RVS of Titanium. Zelfs onder de -30° graden Celsius blijft het montuur elastisch. Door […]

Komono brengt essentie van Antwerpen naar de wereld

15 jan om 10:18

Komono kondigt trots de samenwerking met de modeafdeling van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen. Al eeuwenlang is Antwerpen de bakermat van innovatieve mode: van ingewikkeld kant tot de baanbrekende Antwerpse Zes. Vandaag de dag blijft Antwerpen een belangrijke stad binnen de wereldwijde modescene met de Koninklijke Academie als de belangrijkste verzamelplaats voor nieuw talent en […]

Ace & Tate Haarlem geopend

14 jan om 23:01

Het zijn zeker niet de beste of de mooiste brillen en zonnebrillen en de collectie is nog altijd heel beperkt en allesbehalve gevarieerd. In deze nieuwe winkel zijn zo’n 100 acetaat brillen te zien verdeeld over een stuk of 20 à 30 modellen die allemaal op elkaar lijken, een stuk of 20 metalen monturen verdeeld […]

Preview van de nieuwe Balenciaga collectie

13 jan om 23:01

Balenciaga is het volgende merk uit de Kering stal waarvan het bedrijf besloten heeft de brillen en zonnebrillen voortaan in eigen huis te maken. De eerste zonnebrillen van de nieuwe collectie zijn net exclusief bij Dover Street Market in Londen gelanceerd en zullen de komende weken ook in de andere Dover Street Market winkels in […]

Groenhof Optiek; zoveel meer dan een optiekzaak

11 jan om 11:33

Dat een optiekzaak meer is dan een vitrine vol collecties weet Leoniek Faas, eigenaar van Groenhof Optiek te Amstelveen. Door nuttig gebruik te maken van de ruimte met veel ideeën over mode en routing, ontstond er een industrieel en warm interieur waarin onder andere de beveiligde brilpresentaties van Top Vision goed tot hun recht komen. Eyeline […]

Nieuwe en vernieuwde licenties voor Safilo

10 jan om 23:01

Bij Safilo zitten ze bepaald niet stil. De Italiaanse fabrikant werkt hard aan het portfolio en vernieuwde recent de overeenkomsten met Tommy Hilfiger en Havaianas. Bovendien sloot het nieuwe licentieovereenkomsten met Levi Strauss & Co en met het Italiaanse modemerk Missoni. De twee nieuwe collecties zijn voorzien voor begin 2020 maar dit jaar al zal […]

De voorjaarseditie van Bold 2019

10 jan om 15:06

Nog even en het is weer zo ver: de zesde editie van Bold. Er zijn weer veel mooie merken die meedoen. Omdat Bold altijd streeft naar verbetering van hun evenement, gaan ze vanaf deze editie een nieuw ticketsysteem introduceren. Dit maakt het nog makkelijker als bezoeker. Naast de snelle check-in bij de ingang bieden zij de bezoekers die van ver komen […]

Twintig jaar Titan Minimal Art

10 jan om 12:39

Een icoon viert zijn verjaardag in de zon. Silhouette komt met vier stijlvolle zonnebrilmodellen. Twintig jaar oud, maar beter dan ooit.  De Titan Minimal Art (TMA) van Silhouette, viert in 2019 zijn twintigste verjaardag. Voor deze gelegenheid heeft Silhouette een speciale editie van zijn bekroonde designicoon ontwikkeld. Vier nieuwe modellen met de kenmerkende lichtheid van de TMA […]

CooperVision koopt Blanchard Contact Lenses

9 jan om 23:01

Met de eerdere acquisities van Procornea, Paragon en Soflex heeft CooperVision een divisie Specialties gecreëerd die met de aankoop van Blanchard Contact Lenses weer versterkt wordt. Blanchard is specialist in sclerale contactlenzen en vooral sterk in Noord, Zuid en Centraal-Amerika en Europa. Specialisten in meer dan 20 landen werken met Blanchard contactlenzen om specifieke problemen […]

Marcolin en Victoria’s Secret

8 jan om 23:01

Ieder jaar is er weer veel te doen rondom de shows van Victoria’s Secret maar het merk houdt vooralsnog stug vast aan het beproefde concept met topmodellen en extravagante shows. Afgelopen jaar waren in die show ook zonnebrillen te zien. Die kwamen van Marcolin dat een licentieovereenkomst met de lingeriegigant gesloten heeft. De jeugdige zonnebrillen […]